Մի մութ կեսգիշեր երբ խորհում էի անուշ ու հոգնած, հանկարծ աչքս դիպավ գրապահարանում գրքերին, որոնք կարծես շարվել էին ինչպես զինվորներ, և հսկում էին սենյակի անդորրությունը:Շարունակում էի խորհել` հակված գրքերին զարմանահրաշ, և մեղմ ու անորոշ սոսափն ալ վարագույրի ցնծեց ինձ մի պահ, անհայտ վախով քարացա տեղումս:
Վեր կացա իմ տաքուկ անկողնուց, վառեցի լույս, պատուհանի փեկղը փակեցի և աչքս նորից հակվեց գրքերին, հանկարծ տեսա, որ մի գիրք քիչ էր մնում վայր ընկներ: Մոտեցա վերձրեցի այն` մուգ կապույտ գիրք էր, վրան գրված` Մուրացան <<Գևորգ Մարզպետունի>>: Քունս չէր տանում և ուզեցա կարդալ գիրքը:Կարդում էի առաջին էջերը, այնքան հետաքրքիր էր, որ աչքերս սևեռած արագ կարդում էի չնկատելով թե ինչ արագ է թռչում ժամանակը, և անգամ թե ինչպես էի քնել և գիրքը կարծես նույնպես նիրհել էր:
Առավոտյան արթնացա և շարունակեցի կարդալ:Վեպը հիմնված է իրական պատմությունների վրա:Կազմված է 3 մասից, առաջին մասը սկսվում էր Գառնու ամրոցի նկարագրությամբ, այնպես գեղեցիկ էր պատկերավորվում բնությունը, որ ես ցանկանում էի ինքս ապրել այդ գրքում, ապրել բնության փառահեղ և ահարկու տեսարանները:
Կուզենայի տեսնել թե ինչպես է այդ բազմաթիվ շինություններով ու պահակաոցներով, այդ հինավուրց ամրոցը հանգչում միապաղաղ ժայռերից ու ամբարտակներից զանգված բարձրության վրա:
Հսկայակերտ ժայռեր, անհեթեթ հողազանգվածներ, ահավոր անդունդներ այդ ամենը այնպես էր նկարագրված, այնպես գեղեցիկ:
Վեպում պատկերվում է նաև
Սևանա կղզին: Սևանա լիճը պատկերվում է որպես գեղեցիկ, բնության հրաշալի մի տեսարան:Այն
կարծես բազմել է բարձրադիր ժայռերի վրա, և
ծովի կապույտ գեղեցիկ ալիքները դարիվ-դարիվ խփում էին ժայռերին, և իրենց հանգստացնեղ ձայնով շեղում յուրաքանչուրի
ուշադրությունը:Թագավորը սիրում էր առանձնանալ իր մտքերի հետ և ամեն երեկո նստում և
նայում էր լճի ալիքներին:Երկար նստում էր և այդ
ալիքների խոխոջյունի ներքո հայտնվում
իր մտքերի անծայրածիր աշխարհում:Մի պահ ինձ պատկերացրի թագավորի հետ զրուցելիս:Կուզենայի
նրա հետ խոսել, ասել, որ մոռանա ամեն ինչի մասին և նվիրվի հայրենիքին,
մոռանա <<յուր անցյալի ցավերը>>, սակայն ինքս էլ գիտակցում էի , որ անհեթեթ
բան էի խնդրելու նրանից:
Կարդում էր և կարծես գիրքը ինձ տանում էր իր խորքերը, ստիպելով ապրել յուրքանչյուր տեսիլ:
Երբ արդեն ամրոցի ներսի նկարագրությունն էր, ինձ պատկերացրեցի այնտեղ, կարծես քայլում էի ամրոցի լռության մեջ` զննելով յուրաքանչյուր անկյուն: Ցանկանում էի շրջել ամրոցի սյունազարդ սրահի միջով` գեղեցիկ ճեմելով քայլեի դեպի պատշգամբ, որտեղից գեղեցիկ երևում էր գեղեցիկ պատկեր`Խորաձորը:Թագուհու հետ բազմեի պատշգամբին, հաճելի զրույցի բռնկվեի և ուրախացնեի նրան գեթ մի քանի րոպե:Հետո մոտենայի իշխանուհիներին, նրանց հետ նույնպեզ զրուցեի ծանոթանալ հերոսների հերոսների հետ:Թագավորին պատմեի թե ինչ տխուր է թագուհին, և որ սպասում է նրան և ամեն անգամ պատշգամից հետևում անցուդարձին և սրտի անձկությամբ սպասում նրան:
Երբ շրջում էի պալատով, հանկարծ լսեցի իշխանուհիների զրույցը,
շշուկով խոսում էին թագուհու ինչ-որ գաղտնիքի մասին, որից թագուհին իրեն մեկան և տխուր
էր զգում:
Հանկարծ նկատեցի մի ծեր կին մոտեցավ թագուհուն(նրան
հայտնի էին թագուհու ցավերը):Ավելի հետաքրքրությամբ շարունակեցի իմ արշավանքը դեպի խորիմաստտ էջերը:
Ամեն ինչ պարզ դարձավ, երբ թագուհին և իր դայակը զրուցում էին, հասկացա թագուհու ցավը, ուզեցա խոսել նրա հետ , այդ պահին ուզեցա լինել ամրոցի
իշխանուհիներից մեկը, ում վստահում և սիրում էր թագուհին:Նրանց զրույցից իմացա, որ
թագավորը`Աշոտ Երկաթը, ուներ թշնամիներ և ստիպված
էր շատ քաղաքներ և բերդեր պատերազմով նվաճել:
պատմությունը:Թագավորը սիրում էր ուրիշին
և իր արշավանքների ժամանակ նրա հետ էր լինում:Գարդմանա իշխան`Սահակ Սևադան ապստամբել
էր իր փեսա`թագավորի դեմ:ՈՒտիքի իշխան`սեպտուհ Ցլիկ Ամրամը ցանկանում էր
վրեժխնդիր լինել Աշետ Երկաթից` իր կատարած
չար գործերի համար:Այդ ժամանակ դժբախտ թագուհին, տրված անձնական վշտի հոգեմաշ ցավերին , մեկուսացել
էր Գառնի ամրոցում:
Եվ այս խճճված հանգույցների կծիկը բացում
է դայակ`Սեդան:Թագավորը սիրային կապի մեջ էր Ցլիկ Ամրամի տիկնոջ`Ասպրամի հետ:
Երբ խորասուզվել էր գրքի մեջ և պատկերացնում
էի ինձ այդ գրքում, հիացած էի Մարզպետունու կերպարով, նրա հայրեասիրությամբ, թե ինչպես է տոգորված հայոց երկրի սիրով և զարմանում
էի և մտածում արդյոք այդպիսի մարդիկ կան մեր
օրերում:Ազնիվ, առաքինի, վեհանձն`նա դավանում էր մարդկային գոյության արժեքներից բարձրագույնը`
հայրենասիրություն, որը նա անվանում էր <<անձնականը ընդհանուրին զոհելու քաջություն>>:Եվ
անգամ որդու ճակատագիրը հանձնում բախտի քմահաճույքին` հանուն հայրենիքի:
Ապրելով այս բոլոր պահերը,
ինձ պատկերացնելով այդ ժամանակաշրջանի բնակիչ`, շատ ծանր էր տանուն այդ պահերը` թագավորի
և թագուհու պատմությունը, սրտի կսկիծով կարդում էի, ողբերգական պահերին աչքերիս երևում էին անգամ արցունքի կաթիլներ, վերապրում էի ամեն մի պահ:Թագավորը թունավոր նետով
վիրավորվում է ծովամարտի ժամանակ:Թագուհին գնում Սևանա կղզի փորձում քաջալերել իր արքան
ամուսնուն, որտեսզի ն վերադառնա իր գահը:Սակայն Աշոտ Երկաթի պատմությունը ողբերգական
էր, հիշելով իր ցավերի մասին, իր անցյալը` մոռանում էր իր գահը`,Սահանույշին:
Մանահում է թագավորը հետնորդներին կտակելով չարը ու բարին խոհեմաբար տնորինելու խորհուրդը<<Ձեզ
է նմում կյանքը, յուր չարիքներով և հրապույրներով:Աշխատեցեք վայելել այն իմաստնաբար
և չնմանիլ ինձ, չվատնիլ այն անօգուտ>>:
Նորից վեր եմ առնում գիրքը ձեռքերիս ափերի մեջ առնում այն և
փորձում հանձնել թղթին իմ մտեքրը:Կուզեի ապրել այդ ժամանակաշրջանում, լինել հերոսներից
մեկը, ապրեի ամրոցում, լինել թագուհու մտերիմներից:
Ճիշտ է, շատ տխուր պատմություն է և ծանր ժամանակաշրջան, բայց ցանկանում էր ապրել, տեսնել մեր երկիրը թագավորների
օրոք, տեսնել թե ինչպես են կառավարել պատերազմներում հաղթանակելով նվաճել երկրներ և հասցրել են մեզ մեր
հայրենիքը, որտեղ ապրում ենք ապահով և պատերազմներից զերծ:
Մուրացանը
իր ընթերցողներին հայրենասիրություն ու խիզախություն է ուսուցանել:
Մարտունու Տ.Աբրահամյանի անվան ավագ դպրոցի
10-րդ դասարան
Սիրանուշ Համբարձումյան
Նյութը խմբագրված չէ.
Rate this posting:
{[['', '']]}
{["Useless", "Boring", "Need more details", "Perfect"]}
No comments:
Post a Comment