Sunday, February 17, 2013

Օֆելյա Մելիքյան: Որ գրքում կուզենայի ապրել


  Տանը լռություն է. մենակ եմ: Աչքս ընկավ գրապահարանին :Որոշեցի գիրք կարդալ. վերցնում եմ ամենամոտ դրվածը և հարմար տեղավորվելով բազկաթոռի մեջ՝ կարդում եմ վերնագիրը՝<<Գևորգ Մարզպետունի>>:
Ամեն տողի հետ սուզվում եմ գրքի բովանդակության մեջ.աղոտ երևում է մի հսկա ամրոց, որը կամաց-կամաց ավելի տեսանելի է դառնում: Շուտով ես կանգնած եմ այդ ամրոցի առջև:Ճռնչալով բացվում է դարպասը, և ես ներս եմ մտնում:Ամրոցի բնակիչները փութկոտ վազվզում են. աղաղակի մեջ լսում եմ կցկտուր արտահայտություններ`<<Թագուհի՞ն է այստեղ>>, <<Տեսա՞ր թագավորին>>, <<Բա՞ն է պատահել >>...Ամրոցաբնակները քննարկում են վերջին լուրը. Երազգավորսի ազնվականները առավոտյան տեղափոխվել են Տավուշ:Ներս եմ մտնում արքունական դղյակ և առաջանում դեպի այն սենյակ, որտեղից աղմուկ է լսվում:Ապշած կանգնում եմ սենյակի շեմին. սրահը շլացուցիչ է, գեղեցիկ: Ուշադրությունս գրավեցին հյուրերը. շռայլորեն պճնված կանայք և հրճվող տղամարդիկ տանտիրոջ՝ Ցլիկ-Ամրամի գլխավորությամբ: 
Հանկարծ նկատում եմ մի բացառիկ գեղեցկություն. երիտասարդ տիկինն է, ով կարծես կանացի հպարտության ու վեհության մարմնացում լիներ:Նրան են գամված բազմաթիվ հայացքներ` նախանձով, հիացմունքով կամ հետաքրքրությամբ լի:Այդ չքնաղ տիկինը երիտասարդ թագուհին է`Սահականույշը: Թագուհին դուրս է գալիս սրահից, Ամրամի հարուստ ապարանքով անցնելիս  նրա ականջին հասնում է ամուսնու ձայնը:Սահականույշը, ժպիտով բացելով դուռը,ուզում է ներս մտնել, երբ հանկարծ, կարծես կայծակնահար, տեղում քարանում է. մեծ էր զարմանքը. իր թագավոր ամուսինը և Ամրամի կինը՝Ասպրամը, գրկախառնված են: Նույն վայրկյանին դրսից լսվում է ամպրոպի որոտը:
Ես դուրս եմ գալիս պատշգամբ ու փոթորկված սրտով հետևում`ինչպես են գորշ ամպերը աննկարագրելի արագությամբ պարուրում լուրթ երկինքը:Ակամա <<ներկա լինելով>> այդ տեսարանին`ինքս էլ անհանգիստ շարունակում եմ քայլել գրքի  էջերով:
Այժմ նստած եմ մի օթևանում ու լսում եմ Մարզպետունու ու Սահակ Սևադայի`Սահականույշի հոր զրույցը: Չնայած Աշոտ Երկաթը խոր վիրավորել էր Սևադային, նրա որդուն և դստերը, առաքինի իշխանը հանգիստ  բացատրում է ապստամբության իրական պատճառները:Բանակցություններից հետո նա խոստանում էր հաշտվել թագավորի հետ, եթե Ամրամը նունպես համաձայնի հաշտվել:
Ես հարցնում եմ Սևադային.
—Իշխա՛ն , այսքանից հետո դու պատրաստ ես ներե՞լ թագավորին:
—Ներել թագավորի՞ն, — հեգնանքով կրկնում է խոսքերս Սևադան, —իհա՛րկե` ո՛չ, ինչպե՞ս կարող եմ  ներել մի մարդու, ով ոտնահարեց իմ դստեր պատիվը, կուրացրեց ինձ և որդուս:
Ես տարակուսանքով նայում եմ Սևադային, նա, կռահելով միտքս շարունակում է.
—Ես դա անում եմ ոչ թե թագավորի, այլ հայրենիքիս համար:
—Մի՞թե հանուն հայրենիքի պատրասր ես մոռանալ անարգանքը:
—Հանուն հայրենիքի ես պատրաստ եմ մեռնել, ինչը բազմիցս ապացուցել եմ կռվի դաշտում:
Մեծ հարգանքով ես նայում եմ այն մարդուն, ով հանուն իր եիկրի արհամարհեց սեփական զգացմունքները, կոտրեց անարգանքից վիրավորված հպարտությունը, խլացրեց վրեժի ձգտումը ու հրաժարվեց պայքարից: Շտապեցի Գևորգ Մարզպետունու  հետևից՝ Ցլիկ-Ամրամի մոտ:
Լսում եմ Մարզպետունու և Ամրամի խոսակցությունը,և հավատս չի գալիս,որ իմ առջև այն բարեսիրտ սեպուհն է, ով Տավուշում զվարթ կատակներով զբաղեցնում էր հյուրերին:Նա ամբողջովին փոխվել է. դեմքը մտախոհ է, լուրջ, հայացքը` վճռական ու դաժան:Նա զրահազգեստ է, ահարկու կերպարանք ունի:Անհամբերությամբ սպասում եմ, որ Գևորգի ազդեցիկ խոսքերից դրդված՝ Ամրամը հրաժարվի ապստամբությունից, բայց բոլոր հույսերս սեպուհի մեկ<<ոչ>>-ից փլվում են:
Գևորգի հետ դուրս եմ գալիս վրանից ու հարցնում.
 —Դու դատապարտու՞մ  ես նրան:
Մարզպետունին ինձ է նայում մտախոհ հայացքով:Ես նրան հասկացա.իշխանը նույնպես չի մեղադրում Ամրամին. նա գիտակցում է, որ գժտության մեղավորը իր թագավորն է…
Մարզպետունին փորձում է ապավինել իշխանների օգնությանը, բայց, ի պատասխան իր ջանքերի`տեսնում է միայն անտարբերություն:
Աչքերիս առջև փոխվում է Գևորգը. այլևս չկա նրա դեմքի վստահությունը,հավատը, հույսը. իշխանը հուսահատության եզրին է: Ես նորից դիմում եմ նրան.
 —Ի՞նչ պիտի անենք. քիչ չէ` թագավորը Սևանում է,մենք էլ չունենք ո՛չ զորք,ո՛չ կաթողիկոս, ո՛չ էլ օգնական: Ի՞նչ է, մեր ազգը պետք է կորչի՞:
Մարզպետունին տխուր հայացք գցեց վրաս,ապա նայեց շուրջը՝ սարերին,երկնքին, հողին և նորից ինձ: Այս հայացքը արդեն արտահայտում էր զայրույթ, հաստատակամություն ու համոզվածություն(վերադարձավ հին Մարզպետունին). նա խրոխտ ձայնով ասաց.
   —Այս ազգը չի՛ կորչի, այն պե՛տք է ապրի, ես կպայքարեմ թշնամու դեմ, կկասեցնեմ յուրաքանչյուր ոտնձգություն,թեկուզ միայնակ` չե՛մ թողնի մեզ կործանեն:
—Ի՞նչ ես պատրաստվում անել:
Մարզպետունին թեթևակի ժպտաց և ձեռքը դնելով ուսիս՝ ասաց.
—Կտեսնես:
Առավոտյան բոլորը, կանգնած Տրդատի հովանոցի առաջ, սպասում են Մարզպետունու խոսքին:
Իշխանը կանգնում է վերնագահի վրա և սկսում.
—Ազնի՛վ իշխաններ ու իշխանուհի՛ք, սիրելի՛ զինակիցներ և ժողովուրդ…
Սրտատրոփ լսում եմ իշխանին ու փորձում ընկալել նրա ամեն բառը, ըմբռնել նրա շարժումները: Շարունակվում է նրա խոսքը. ավելի է ուժեղանում սրտիս բաբախյունը. Գևորգ իշխանը շարունակում է.
 —Ահա՛ ես միայնակ գնում եմ հագարացոց  դեմ. ո՞վ է այն քաջը, որ կկամենա ինձ հետ միանալ, թո՛ղ առաջ գա:
Նրան են միանում քսան քաջեր:
<<Կատա՞կ է անում, թե՞ լուրջ է խոսում >>,<<Գուցե խելագարվե՞լ է Գևորգը>>. այս և նման մտքեր հաջորդում էին իրար: Չեմ կարող հավատալ, որ փորձառու զինվորականը պատրաստվում է քսան հոգով գնալ հագարացոց հսկա բանակի դեմ, բայց ինչ-որ գերբնական ուժի ազդեցությամբ ես սկսում եմ հույսով լցվել… Այո՛,կապրի այն ազգը,որն ունի այսպիսի զավակներ, ու թեև նրանք քիչ են, բայց  կա՛ն...
Գտնում եմ Աշոտ թագավորին` ափին կանգնած տխուր, մտածկոտ ու հուզված:Ինձ մոտ նրա նկատմամբ առաջանում է միայն խղճահարություն. հզոր թագավորը, ով ստացել էր <<Երկաթ>> մականունը այժմ միայն կարեկցանքի էր արժանի:Ոչ ոք հաշվի չէր առել, որ  երկաթն էլ կարող է հալվել, այնպես ,ինչպես հալվեց տղամարդու սիրտը մի կնոջ սիրուց…
Թագավորը օրհնում է քսան հոգուց բաղկացած բանակը, սակայն հրաժարվում է կռվի գնալուց:
Եվ նորից ես մենակ եմ մնում իմ հերոսի հետ:
Գիշեր է:Նա  իր փոքրիկ բանակով պատրաստվում է առաջին մարտի:Աչքերս լցվում են արցունքով:Անհանգստությունը ինձ տանջում է. երջանիկ կլինեմ, որ մի քանիսը գոնե ողջ մնան այդ անհավասար կռվից հետո, բայց, հակառակ բոլոր փաստերին, ունեմ հավատ, որը, այնուամենայնիվ, պահում եմ իմ սրտում…Եվ ահա՛ ժամանակն   է . ուխտյալները հարձակվում են թշնամու վրա…
Լույսը բացվեց.թշնամին փախուստի էր դիմել: Առավոտյան ցավով տեղեկանում եմ, որ երեք քաջ զոհվել են, բայց արաբները ջախջախված են. Մարզպետունին իրականացրեց խոսումը` մի ծաղկով գարուն բերեց:
Այդ դեպքից հետո շատ բախումներ եղան, բայց հոգեկան տագնապը, որով պաշարված էի Դվնո առումից առաջ չապրեցի այլևս: Վստահ էի` այն զորքը, որը կարողացավ քսան հոգով հաղթել, դեռ շա՜տ փառահեղ հաղթանակներ կունենա:
Անցան տարիներ.եկավ իմ անպարտելի հերոսից բաժանվելու պահը:
 Ես վերջին անգամ մոտենում եմ իշխանին և չկարողանալով զսպել արցունքներս`ասում.
—  Ինչպե՞ս պիտի ապրի Հայոց աշխարհը առանց քեզ:
—Ես չեմ կարող հավերժ պաշտպան լինել երկրիս.այժմ ես այն կտակում                                    եմ քեզ.դու ես այս օրվանից նրա տերը, — ձեռքս իր ձեռքի մեջ վերցնելով`խոսեց հերոսը, —ուզում եմ, որ դժվար պահերին, երբ հայրենիքդ քո կարիքը ունենա, ինչ դրության մեջ էլ հայտնվես, հիշես Դվնո առումը:Մի ծաղկով գարուն գալի՛ս է, պարզապես դու պետք է քո մեջ ուժ գտնես այդ մի ծաղիկը դառնալու:
 Գևորգ Մարզպետունին փակում է աչքերը, ես հեկեկալով նայում եմ մեր ձեռքերին, բայց ցավով նկատում եմ, որ նրա ձեռքը գնալով հեռանում է ու ավելի աղոտանում… Ես նորից նստած եմ սենյակումս, իսկ ծնկներիս դրված է վերջին էջի վրա բացված գիրքը: Ամեն ինչ նույնն է` գրապահարանը, բազկաթոռը, գիրքը, փոխված եմ միայն ես… Այդ գրքի շնորհիվ ես մասնակից դարձա ահեղ պայքարի, իմացա` ինչ է հավատը, վստահությունը, ճանաչեցի իսկական հայրենասերին, հասկացա հայրենի հողի խորհուրդը, զգացի նրա ուժը և, ամենակարևորը, ես ճանաչեցի ինքս ինձ, տեսա, թե ո՛ր ազգի զավակն եմ, զգացի, թե որքա՜ն մեծ դեր է կատարում իմ երակներով հոսող հերոս հայի` Մարզպետունու,Վարդանի, Նժդեհի, Մոնթեի արյունը:Այո՛,սա՛ է իմ տունը`Հայաստանը`դարերի ճամփա անցած, բայց երբեք իր հեղինակությունը չկորցրած, իր պատմությունն ու խորհուրդը ամուր պահած, իմ պապերի մահվան գնով ինձ ավանդված հայրենիքը`իմ անու՜շ Հայաստանը: 

Հ. 149 դպրոց,
11-րդ դասարան.
Մելիքյան Օֆելյա
Նյութը խմբագրված չէ.




Rate this posting:
{[['', '']]}
{["Useless", "Boring", "Need more details", "Perfect"]}

20 comments:

  1. Shat hetaqrqir er kardal ev original vochov e grvac

    ReplyDelete
  2. Anchap hetaqrqir er, akamayic hisheci, te inchpes em es amen angam girq kardalis aynqan tpavorvum, vor haytnvum em herosneri koxqin !!!

    ReplyDelete
  3. Shat hetaqrqir er, anchap tpavorvac em!!!

    ReplyDelete
  4. Հաճելիորեն զարմացած և հիացած եմ, թե 11-րդ դասարանի աշակերտուհին ինչպես կարող է ՀՈՒԶԵԼ, այնպես ներկայացնել, որ ակամայից հայտնվես դեպքերի վայրում և մեկ առ մեկ տեսնես այն ամենն, ինչի մասին գրված է: Հպարտ եմ, որ ազգս ունի այսպիսի երեխաներ!
    ԿԵՑՑԵՍ!!!!!!!
    Հ.Գ. 4 ՀԱՏ /ոչ թե հոգի/ անիմաստ էր-ի հարողներ պարզապես դատարկ են!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. es uxxaki barer chem gtnum vorpeszi artahaytem im hiacmunq@....aysqan hianali ev tpavorish sharadrutyun es chei tesel ...ev achqers tacacan ...kecces!!!:*

    ReplyDelete
  6. Hianali!! Shat hacheli er @ntercel

    ReplyDelete
  7. Anchap hetaqrqir e yev amenakarevor@ shat ogtakar e :*))) Ketcces!!!!

    ReplyDelete
  8. Hexinak@ anchap tpavorich e handznel txtin ir zgacmunqner@.

    ReplyDelete
  9. Nuynisk aranc girq@ kardalu hnaravor e patkeracum kazmel ays hianali stexcagorcutyan masin!!!!

    ReplyDelete
  10. Hiacac em.... nuynisk xosqer chem gtnum

    ReplyDelete
  11. Apres...min4ev srtis xorq@ huzec

    ReplyDelete
  12. Zarmanali e te inchpes e ays tariqi asakert@ karoxacel veraprel ays stexcagorcutyun@...HIANALI e

    ReplyDelete
  13. animast sharadrutyun e !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo~ patekarcnum em, te inchqan eq Duq, vor Dzez iravunq eq verapahum nman kar&iq haytnel!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mard@ nerkayacrel e ayn girq@, vortex kcankanar aprel, aysqan@ husov em gone haskanum eq, "imastaxexd" andznavor8yun...

      Delete
    2. Oooo~ patekarcnum em, te inchqan IMASUTN eq Duq, vor Dzez iravunq eq verapahum nman kar&iq haytnel!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mard@ nerkayacrel e ayn girq@, vortex kcankanar aprel, aysqan@ husov em gone haskanum eq, "imastaxexd" andznavor8yun...

      Delete
    3. Yes dzez het liovin hamamit em...Che vor henc tgetnern en aranc voreve ban haskanalu aydpisi qnadatakan karciqner haytnum....Aynqan kuzenayi nranc grac@ kardal

      Delete
  14. Oooo~ patekarcnum em, te inchqan <> eq Duq, vor Dzez iravunq eq verapahum nman kar&iq haytnel!!!!!!!!!!!!!!!!
    Mard@ nerkayacrel e ayn girq@, vortex kcankanar aprel, aysqan@ husov em gone haskanum eq, "imastaxexd" andznavor8yun...

    ReplyDelete
  15. Uxaki apshac e te vorqan gexecik e sharadrvac mitq@!!!! Apres

    ReplyDelete