Saturday, February 16, 2013

Մելանյա Պողոսյան` Գիրքը, որը սովորեցրեց ինձ ապրել



   Լինում են օրեր, ժամեր և նույնիսկ վայրկյաններ, որոնք պարզապես գամվուն են հիշողությանդ մեջ և դատապարտվում են չխունանալու:
  
Մինչ այժմ այնքա~ն պարզ ու լուսավոր եմ հիշում այդ օրը: Դեկտեմբերի յոթն էր` իմ ծննդյան տարեդարձը: Դրսում ձմեռ էր` իսկական խստաշունչ ձմեռ. սառը քամին անխնա փչում էր, սուրում` չգիտես` ուր, բարակ ձյուն էր մաղում, փաթիլներն, արծաթե թիթեռնիկների պես, պար էին բռնել օդում և կարծես չէին ուզում հասնել գետնին:
  
Հանկարծ մեր տան դուռը թակեցին. <<Երևի նոր հյուրեր ունեմ>>, - մտածեցի ես: Շտապեցի դուռն առաջինը բանալ: Բաց արեցի. իմ առջև հայտնվեց պապիկս` բարի աչքերով և մեղմ ժպիտը դեմքին, ձեռքին` թերթի մեջ փաթաթած ինչ-որ բան: Ներս եկավ, նվերը հանձնեց ինձ` ասելով.
  
- Ծնունդդ շնորհավո’ր, թոռնի’կս:
  
Արագ վազեցի սենյակս և սկսեցի բացել նվերս: <<Երևի շոկոլադ է>>, - մտածեցի ես: Բացեցի… Ես ճանաչեցի այդ նկարը, ճանաչեցի այդ փոքրիկ տղային, նրա ոսկեդեղձան մազերը, կապույտ թիկնոցը և ձեռքի թուրը: Այո’, այդ նա’ էր` Փոքրիկ իշխանը: Միշտ դեմքի նույն արտահայտությամբ, միշտ թեթև ժպիտով ու հարցական հայացքով:
   Անհնար է նկարագրել իմ ուրախությունը: Բացեցի ու սկսեցի թերթել գրքի էջերը` այնքա~ն նուրբ ու մեղմիկ` ուշադիր զննելով յուրաքանչյուր նկարը: Նկարներից բացի, ուշադիր զննում էի սպիտակ էջերի վրա մի գծով շարված սևազգեստ զինվորներին:
   Այնքա~ն կցանկանայի կարդալ իմանալ, հասկանալ, թե այդ զինվորներից յուրաքանչյուրն ինչ տառ է և ինչպես է արտասանվում: Գնացի հյուրասենյակ և խնդրեցի պապիկիս գալ իմ սենյակ:
   - Կարդա’ <<Փոքրիկ իշխանը>>, պապի’կ, - խնդրեցի նրան:
   - Բայց ես արդեն տասն անգամ կարդացել եմ քեզ այս գիրքը: Ա’յ, երբ գնաս դպրոց, սովորես տառերը, դու ինքդ կկարդաս:
   - Չէ’, հիմա’ կարդա, պապի’կ, - համառեցի ես:
   Եվ պապիկս սկսեց կարդալ, իսկ ես լարեցի ուշադրությունս և ամբողջությամբ լսողություն դարձած` սկսեցի լսել:
   Այնքա~ն էի տարվել հեքիաթով…
   Փակում էի աչքերս և իմ առջև պատկերվում էին մոլորակները` թագավորի մոլորակը, փառասերի մոլորակը, գործարար մարդու մոլորակը և ամենափոքրը` լապտերի և լապտերավառի մոլորակը: Ինձ պատկերացնում էի Փոքրիկ իշխանի հետ այդ մոլորակնեւրում զբոսնելիս: Հետո պապիկիս խնդրեցի, որ ինձ համար մի գառնուկ նկարի:
   Չեմ հիշում, թե պապիկիս էլ ինչ եմ խնդրել, բայց, երբ արթնացա` առավոտ էր, ես իմ անկողնում էի, կողքիս` <<Փոքրիկ իշխանը>>: Ես գիրքն ամուր սեղմեցի կրծքիս, և այն պահեցի իմ դարակում` խո~րը-խո~րը: Այդ օրվանից ես այլևս չեմ բացել այդ գիրքը, մատով անգամ չեմ դիպել նրա բարակ էջերին: Ես որոշել էի` գիրքը վերստին կկարդամ միայն այն ժամանակ, երբ սովորեմ տառերը և կարողանամ ինքնուրույն կարդալ:
   Անցան տարիներ… Մեծացա ես… Եվ ահա տասը տարի անվ ես կրկին բացում եմ դարակս. վերցնում եմ ինձ համար երբևէ ամենաթանկ գիրքը: Կարդում եմ` Անտուան դը Սենտ Էքզյուպերի <<Փոքրիկ իշխանը>>: Թերթում եմ առաջին էջը, հաջորդ էջի վերևի ձախ անկյունում մակագրած է. <<Լավագույն մաղթանքներով իմ սիրելի թոռնիկին` ծննդյան 6–ամյակի կապակցությամբ>>:
   Եվ տասը տարի անց ես դարձյալ թերթում եմ քո էջերը, գի'րք, բայց արդեն խունացած էջերը: Որքա~ն եմ սիրում քո էջերի մեղմ շրշյունը, տամուկ քո բույրը. այնքա~ն հարազատ ես դու ինձ: Դու հավերծ կմնաս իմ մանկության ամենավառ ու լուսաշող հեքիաթը, իմ ընկեր, անբաժան ուղեկից, իմ Փոքրիկ իշխան: Երկնքում փայլող քո լուսավոր աստղը դարձել է իմ լուսատուն կյանքի բավիղներում: Ոչ ոք չի կարողանում քեզ նման փարատել իմ  հոգու թախիծը, ժպիտ կորզել արտասվող դեմքիցս: Դու կայիր, երբ ես չկայի, դու կլինես, երբ ես այլևս չեմ լինի: Եվ դեռ քանի~ սերունդների պիտի օգնես կյանք մտնել, գտնել ճիշտ ճանապարհը և պարզապես մարդ լինել ու մարդ ապրել:
  
Գի'րք իմ, հարազատ ու մտերիմ իմ բարեկամ: Գիտության նվաճումների, վիրտուալ շփման և հաղորդակցման այս դարում դու անփոխարինելի ես. չէ՞ որ միայն քե'զ հետ և քո' օգնությամբ մարդիկ կարող են սովորել սիրել, ներել, թախծել ու հրճվել, արտասվել ու ծիծաղել
  
Շնորհակա'լ եմ, որ սովորեցրիր ինձ ապրել… 

Նյութը խմբագրված չէ.

Rate this posting:
{[['', '']]}
{["Useless", "Boring", "Need more details", "Perfect"]}

No comments:

Post a Comment